Tanken-Rädslan-Orden-Glädjen

2012-04-22 @ 11:55:50



Alla behöver sin personliga psykolog, alla behöver någon att prata med ibland.


jag har många gånger tyckt att livet är en pina, att man fortsätter utan att komma någonstans och jag har pratat med mycket folk som känner likadant. Jag har kommit fram till följande: Alla behöver en personlig psykolog. Du kan förneka det, du kan inbilda dig själv att allt är prima i ditt liv, men saken är den att det är det inte. Det kan handla om småsaker, större saker eller helt enkelt rentav onödiga saker, men vi alla behöver någon att prata med ibland och hur duktig du än är som person eller hur självständig du är är så finns det alltid något du behöver prata om, öppna dig.
Mitt förslag är att man inför en dag. En dag då alla på jorden tar sig tid och säger vad de känner, tycker och sedan delar det med sina vänner, familj och partner. Om en nära vän öppnar sig så blir det så mycket lättare för dig själv att göra detsamma. Alla har inte råd med psykologer, alla vill inte gå till psykologer, men tänk närmare på detta, du kanske redan har världens bästa psykolog i din kompiskrets eller i din familj osv.
Anledningen till at jag tar upp det här är för att jag så många gånger har hört orden: "Tack för att jag kunde prata med dig, jag har ingen annan att prata med", det är hemskt att höra då jag oftast inte varit en så nära vän till personen i fråga. Alla har inte turen att ha bra vänner, men de flesta har en familj som man kan prata med.
Jag tycker att ni ska tänka på det här, är det något ni skämns över, något ni inte vågar säga eller något ni vill säga, men känner att ni inte kan, SÄG DET!
Världen skulle bli en mycket bättre plats om alla öppnade sig, stress och osäkerhet skulle försvinna ganska snabbt.


En dag som denna skulle vara mycket mer betydelsefull än Fars dag eller kattens dag, du behöver inte köpa några påtvingade presenter, du behöver bara vara dig själv och ha tillit till dina vänner och familj.



Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

http://www.youtube.com/watch?v=EfAY9GQiirI&feature=g-upl&context=G2b566c4AUAAAAAAAAAA LYSSNA/ GILLA!!!/ KOMMENTERA, SNÄLLA HJÄLP MIG FÖLJA MIN DRÖM,PUSS!

2012-04-22 @ 14:28:05
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Ia

Tur att du har en fantastisk flickvän att prata med då. <3

2012-04-22 @ 22:23:45
URL: http://Http://makethemwonder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0